هواوی وارد لیست ده برند برتر جهان شد

0
137

[ad_1]

گزارش سال ۲۰۲۰ برترین برندهای سال از نگاه کمپانی Brand Finance منتشر شده و شاهد تغییری جالب توجه در آن هستیم؛ هواوی به عنوان یکی از شرکت‌های تولید‌کننده تلفن هوشمند و زیرساخت‌های مخابراتی چین، برای اولین بار در تاریخ خود به لیست ده برند برتر جهان راه یافته.

طبق آمار و ارقام این لیست که با نام Global 500 شناخته می‌شود، هواوی با افزایش ارزش مالی ۴.۵ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی، به ارزش ۶۵.۱ میلیارد دلار رسیده و به همین ترتیب توانسته رتبه دهم جدول برترین برندهای دنیا را به تصاحب خودش در بیاورد.

در عین حال گفتنی است که شرکت هواوی در بین کمپانی‌های چینی، سومین برند باارزش جهان به شمار می‌آید و این موضوع با گسترش فعالیت‌های آنها در بازارهایی که به طور معمول توسط سرویس‌دهنده‌های غربی پوشش داده شده، و به خصوص تمرکز بر صنایع مخابراتی و حوزه ۵G محقق شده است.

ایالات متحده آمریکا در لیست ۵۰۰ برند برتر جهان، دارای ۲۰۵ نماینده به ارزش تجمیع شده ۳۲۰۴ میلیارد دلار است که این یعنی حدود ۴۵.۴ درصد از سهم کل دنیا. در طرف مقابل کشور چین با حضور ۷۰ کشور به ارزش مجموع ۱۳۳۴ میلیارد دلار، سهمی معادل با ۱۸.۹ درصد دارد که از روند رو به رشد و رقابتش با سایر کشورهای جهان حکایت می‌کند.

این مطلب را هم ببنید
مشخصات دوربین پنج گانه گوشی P40 پرو هواوی لو رفت

۴۶ شرکت از ۵۰۰ کمپانی حاضر در این لیست، در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند که شامل ۱۴ درصد از کل برندها و به ارزش مجموع ۹۸۶.۵ میلیارد دلار می‌رسد. نکته جالب توجه هم این است که ۵ شرکت از ۱۰ شرکت برتر به حوزه فناوری اختصاص دارند که سه نماینده از آمریکا، یک نماینده از کره جنوبی و یک نماینده از چین هستند. هواوی در واقع تنها برند حوزه تکنولوژی چینی است که پس از موفقیت در جهت رسیدن به برنامه عرضه ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۹، به جمع ده برند اول جهان راه یافته.

از دیگر نکات این لیست می‌توان به جابجایی رتبه‌های گوگل و اپل نسبت به سال گذشته اشاره کرد؛ ضمن اینکه مایکروسافت به عنوان تنها نماینده‌ای که در حوزه گیم نیز فعالیت می‌کند، رتبه چهارم خودش را در بین برترین برندهای دنیا حفظ کرده است. سونی نیز به عنوان یک کمپانی ژاپنی حوزه تکنولوژی با عملکردی متوسط به رتبه ۱۴۴ جهان بسنده کرده.

این مطلب را هم ببنید
تولید آیفون 11 در هند به بن بست خورد؛ وابستگی اپل به چین ادامه دارد

در نگاه به آینده، هوآوی همچنان متعهد به سیاست‌های فراگیر و یکپارچه باقی خواهد ماند. ریچارد یو مدیرعامل هوآوی در این‌باره می‌گوید: «سیاست جامع و یکپارچه با سناریوهای مختلف، تمرکز اصلی هوآوی برای ده سال آتی خواهد بود».

[ad_2]

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید